Nazwa użytkownika

Jesteś tutaj

Strona główna

Jak zoptymalizować proces rezerwacji, zamawianie online i dostawy w branży gastronomicznej?

Współczesna sytuacja gospodarcza sprawia, że wiele branż musi stawić czoła pojawiającym się technologiom. Tyczy się to również obiektów gastronomicznych. W dobie elektronicznych narzędzi sposób obsługi gości wchodzi na całkowicie nowe tory. Nie rozchodzi się już jedynie o fachową obsługę w samym lokalu, ale również kontakt z interesantem za pomocą przeróżnych źródeł.

Restauracje w Internecie

Dzisiejsza branża gastronomiczna nie jest już biznesem, jaki da się prowadzić wyłącznie stacjonarnie. Obsługa e-commerce gości restauracji stała się powszechną praktyką, szczególnie po okresie pandemii COVID-19. Coraz większa liczba lokali tworzy własne strony w Internecie, w jakich jest sposobność wybierać ulubione potrawy lub desery. Takie działania budzą potrzebę właściwie przemyślanej koncepcji działania oraz płynnego procesu obsługiwania interesantów.

Optymalizacja przebiegu obsługi

Można znaleźć wiele narzędzi, aby usprawnić proces obsługi gości obiektu. Jednym z podstawowych jest chociażby udostępnienie usługi contact center. Przez wykorzystanie możliwości sprawnego zainicjowania rozmowy z przedstawicielem lokalu, konsumenci będą mogli bez wychodzenia z mieszkania zarezerwować miejsce w lokalu lub zagadnąć o bieżące menu. Powszechnym rozwiązaniem jest także współpraca z platformami dostawczymi oraz system pilnowania kursu zamówienia. W odniesieniu do dużych sieci korzystnym rozwiązaniem będzie voicebot, jaki przyśpieszy komunikację telefoniczną. Dobrze też korzystać z możliwości udostępniania stolika w sieci. Za sprawą tego klienci sprawniej zajmą stolik w interesującym ich czasie.

Plusy obecności w Internecie

E-commerce umożliwia obiektom gastronomicznym bezproblemowe komunikowanie się z potencjalnymi klientami. Cennym wsparciem może być firma contact center, której warto powierzyć proces obsługi. Poza tym e-commerce umożliwia obopólną komunikację z użytkownikami sieci oraz umieszczanie informacji o dostępnych promocjach. Własna witryna lub konto w social mediach to we współczesnych realiach podstawa.

Aktywności e-commerce w sektorze gastronomicznym zyskują na znaczeniu. Z ich pomocą restauracje mają możliwość stać się silniejsze. Obsługa klienta dla firm z tej branży to niemałe zadanie, a fachowo wdrożona strategia działań w sieci pozwoli na osiągnięcie określonych celów biznesowych.